tisdag 31 december 2013

De personliga rekordens år. Varmt välkommen 2014!

Det är lite läskigt att formulera träningsmålen för 2014. Det är väl apan som viskar på min axel kan jag tro. Eller så är det bara jag som är rädd för misslyckanden. Men jag har ju inte tänkt att misslyckas. Jag har tänkt att det här ska bli de personliga rekordens år. Kort sagt. Jag ska bli starkare, lättare, smidigare, kvickare och rörligare i år än någonsin förut.

Here we go:

Mina kortsiktiga mål (jag tänker 1/9) kopplat till min träning:

  • Jag ska marklyfta min kroppsvikt
  • Jag ska strykevända 44 kiloCHECK
  • Jag ska bänkpressa 33 kilo Check 
  • Jag ska springa en mile under 10 minuter
  • Jag ska lära mig stå på händer igen Check
  • Jag har tänkt sätta Personligt Rekord i alla GIRLS jag har gjort under 2013

Mitt långsiktiga mål (kanske snarare ett livsprojekt) kopplat till min träning:

  • Träna min rörlighet. Fokuserat och enligt plan. För jag ska bli smidig och stark. 

Sen har jag bestämt mig för massa andra saker. Kanske mer löften till mig själv och inte löften till det nya året. Jag ska gå ner 12 kilo ytterligare. Jag ska fokusera mer på att lyfta tungt och lite mindre på metcons. Jag ska låta mitt hår bli grått (..brunt är inte min naturliga hårfärg längre..), jag ska starta och sluta i tid, jag ska fortsätta odla de relationer som ger mig energi, jag ska sluta ta jobbet så allvarligt (vad är det värsta som kan hända?), jag ska fortsätta äta strikt, mejerifritt, LCHF för att det är gott och gör mig gott.

Och. Viktigast av allt. Jag ska ta fler risker. För det är utanför min comfort zone som det händer saker.

Nu tro jag det är dags för lite bubbel. Gott nytt år!






2 kommentarer:

  1. Wow! Här inspirerar du mej att plita ner mina träningsmål också, jag har nämligen också en apa på axeln ;) Men du, putsväck med den!
    Kram och gott nytt härliga Alex!!!

    SvaraRadera
  2. Kram Nina! Gott nytt år! Nu kör vi!

    SvaraRadera