måndag 30 december 2013

Det är träning vi sysslar med här..

Försökt hela dagen att hitta en ursäkt för att träna trots att min hals värker i dag igen. Det är omvända världen det här. Jag som ägnat ett helt liv åt att hitta ursäkter för att inte träna, försöker nu hitta ett sätt att förneka att jag kanske inte är helt kry ändå.

Hur som helst. Eftersom jag dessutom vet hur kvällens WOD ser ut så tänker jag att man nog bör känna sig helt kry. Det går liksom inte att smyga sig igenom 100 thrusters. Så. Jag stannar hemma. I morgon är det nyårspass och det vill jag inte missa. Men det är så jävla trist att inte känns sig helt ok. Men det kunde ju såklart vara värre. Jag är helt och friskt, bara litet halsvirus som ska skrämmas bort. Överdoserar D-vitamin och försöker lugna ner mig. Men jag gillar inte att inte träna.

Diskuterade nyårslöften på jobbet idag. Jag pratade om mål jag vill sätta för träningen och någon sa att det bästa löftet för träning är att kanske att "försöka hålla i". Om jag ska vara ärlig så känns det helt overkligt att jag skulle sluta träna och gå tillbaka till ett gammalt liv där träning inte var en del. Jag gör inte det här för nästa sommar eller för sjyssta biceps. Jag gör det här för livet. Det är ett löfte till mig själv, inte till det nya året. Så för min del måste målen för träningen vara mycket mer konkreta än så. Jag vill lyfta tyngre, springa snabbare och bli rörligare. Jag ska sätta kilo och kilometer i minuten på mina mål, och jag ska planera vecka för vecka.

I går på Crossfit Kristianstad sa Per något som fastnade hos mig hela kvällen och som jag funderat vidare på idag. Han sa: Det är träning vi sysslar med här. Vi tränar hårt och vi tar ansvar. Allt för att bli bättre och prestera mer, inte för att motionera lite grann.

Det är träning vi sysslar med här. Jag blev så galet stolt över det. Över att vara en del av det.

Nu ska jag ta en kopp te och vila halsen. I morgon lämnar vi 2013 bakom oss och går in i det nya. Underbara framtid!


2 kommentarer: