lördag 28 december 2013

Frisk!

Vaknade fri från halsont i morse. Vilken nåd. Att ha en kropp som läker ut virus snabbt och plötsligt känna sig frisk och stark igen.

Det är såklart ingen slump att jag tre dagar in på ledigheten vaknar med feber och halsont. Jag har haft det på tok för stressigt på jobbet under hösten och en reaktion var att vänta. Det är faktiskt första gången jag är dålig på semestern och det måste jag fundera på känner jag. Mindre stress alltså. Det svåraste av allt.

Så vad gör man när man inte kan träna? Man läser om kropp och träning förstås. Och man tittar på klipp efter klipp med mobility WOD:s. Och man jobbar med sina stela fotleder med stretch och foot smash enligt dr Kelly Starrett. Och man visualiserar en perfekt squat. Och man vilar. Sig i form. Så att man kan träna igen nästa vecka.



Kettlebell funkar bra till foot smash!

Bästa boken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar