måndag 9 december 2013

Godis för medvetna

Jag har fått flera frågor om fullständigt recept på gårdagens chokladbollsbak. De blev supergoda och för vår del får de ersätta knäck och rocky road den här julen. Ungarna protesterar inte och alla vuxna älskar dem. Dessutom är de så mycket bättre. Smaksätt dem som du vill ha dem - med ekologisk kakao, ekologiskt vaniljpulver, pepparkakskrydda eller kanel.


  • 200 gram rostade solrosfrön (jag köper kravmärkta från Saltå Kvarn)
  • 2 skopor 100% Whey Gold Standard, double rich chocolate (finns att köpa här). Bästa och smarrigaste proteinpulvret någonsin. Det ska vara gott att leva. 
  • 1 matsked chiafrön 
  • 2 rågade matskedar ekologiskt mandelsmör från Markatta
  • 60 gram rumstempererat  ekologiskt smör
  • 2 matskedar starkt kaffe
  • 2 matskedar ekologiskt kakao (eller annan smaksättning)


Gör så här:
Mixa alla torra ingredienser i matberedaren med kniv, så solrosfröna blir till ett mjöl. Tillsätt mandelsmör, smör och kaffe. Mixa till en smet. Rulla bollar och rulla i kokosflingor.

Låt smaka!

PS
Nu ska jag vila. Mina armar. Eller det som en gång var mina armar.
Kvällens workout på CrossFit Kristianstad:
4 rundor av
10 bench press (23 kilo för mig)
20 chin ups (ringrodd för mig)
På tid. 9 svettiga minuter.

PS II
Trots chokladbollsrecept. Jag kör superstikta veckor. Jag ska äta perfekt och träna som jag aldrig gjort förut. Den här julen ska jag gå in i med den starkaste kroppen någonsin och den lättaste kroppen på mycket, mycket länge. Fasiken vad det ska bli underbart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar