torsdag 5 december 2013

I stormens öga

Vi måste prata lite om frön. Ni som följt mig vet att jag har testat olika fröblandningar för att försöka påverka mina hormoner. Det hela kändes ju ganska flummigt men eftersom det inte var krångligt och bara naturliga frön (typ linfrön, solrosfrön, sesamfrön) som jag skulle äta, så testade jag ändå.

Nu går jag in i den tredje månaden/mensen med seed cycling och jag måste erkänna att det har hänt fantastiska saker. Alla dessa saker har förändrats på en skala från 8-10 (där 10 är överjävligt) till 1-3 (där 1 är inget).  STOR förbättring alltså. FANTASTISK skillnad.

  • Jag har ingen eller nästan ingen mensvärk. Jag har gått från ett paket ipren per mens till noll. Noll tabletter. Jag har slutat äta värktabletter. 
  • Jag sover trots att det är veckan innan mens, eller veckan med mens. Jag är inte vaken, jag drömmer inga mardrömmar och jag har inga överdriva svettningar.
  • Jag kan träna trots mens, blödningarna är mycket mindre.
  • Jag har inte ont i kroppen innan mens.
  • Jag har ingen hjärtklappning under mensveckan.
  • Jag har inga svåra humörsvängningar innan mens eller vid ägglossning.
  • Jag är inte trött vid mens längre.
  • Jag är inte sugen.
  • Jag har ingen ångest vid mens eller veckan innan mens. 

Det här mina vänner är rena magin. För jag har - hela mitt liv kämpat med detta. Jag har besökt otaliga läkare, otaliga gynläkare, akupunktörer, akupressörer, massörer och zonterapeuter. Och tänk. Att det enda som behövdes var lite frön. Magiskt.

Workout of the day på CrossFit Kristianstad
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
Front Squat
Pull ups (ringrodd)

Och det är storm i Skåne i kväll. Men mitt i ett svettigt pass där låren brann i en front squat så hördes inte vinden. För vi var mitt i stormens öga. 




6 kommentarer:

  1. Och här går det att läsa mer om seed cycling
    http://www.creativesimplelife.com/balancing-hormones-naturally-with-seed-cycling/

    SvaraRadera
  2. Tycker att det är helt magiskt! Jag har hört mycket positivt om det men det är alltid kul att uppleva resultat på nära håll. Tack för att du vågar och orkar testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Tänk att lite frön skulle göra sådan skillnad?! Tack för att du hittade detta till min Lisa. Vad skulle jag göra utan dig?

      Radera
  3. Det där blir man ju lite nyfiken på, var kan man läsa mera ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu såg jag din länk :)

      Radera
    2. :)
      Hej Marcia!
      Du kan läsa mer i min blogg, se länk som heter fröblandningar, och sedan finns massor på nätet. Googla seed cycling.

      Radera