tisdag 3 december 2013

Jag har bestämt mig

Ja. Tisdag. Jag har lämnat måndagens härdsmälta bakom mig och kravlat mig upp ur dyn.

Jag hoppas att ingen, ingen trodde att mitt missmod i går berodde på något som hade med Basic Gym eller Crossfit Kristianstad att göra. Tvärt om. Om det är något som fått mig att vilja, våga, förändra mitt liv så är det mina vänner på Boxen. Och Jonas och Christiana förstås, vars respekt för människan och träningen, vars värme och vars ledarstil genomsyrar allt.

Nej. Min härdsmälta handlade om att vissa dagar känns kroppen tung och otymplig. Vissa dagar är huvudet inte med och apan på min axel skriker att jag inte orkar och inte kan. Det blir längre och längre mellan de passen, men igår var jag där och vände.

Och ikväll -  När jag var mitt i ett virrvarr av rodd och BB-thrusters -  med hjärtat pumpade i bröstet, musklerna skrikande och svetten rinnande - hörde jag musiken: What dosen´t kill you makes you stronger. Och precis så är det ju. Gör mig starkare.

Så. Det finns inget val. Inga undanflykter, inga andra önskningar. Jag vill blir stark, smal och smidig. Jag vill leva länge och jag vill ha ett starkt hjärta och en stark rygg. I kväll och alla andra kvällar är det bara att bestämma sig och: Kämpa. Och sen kämpa lite till.

P.S.
CrossFit Kristianstads Box är snart full. Det finns bara några platser kvar. Så om du sitter hemma och funderar på att börja träna - sluta med det. Ta chansen. Kom med! I morgon är en bra dag att starta. 




2 kommentarer:

  1. Jamen så är det, man måste få gräva ner sig ibland. En stund. Som för att hämta ny kraft... Du imponerar!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej fina!
    En stund går bra. Och utan downs, inga ups :)

    SvaraRadera