tisdag 24 december 2013

Jag vet att det inte är vad jag äter mellan jul och nyår..

Så. Där var julafton snart över. Känner mig sådär glad, nöjd och trött som sig bör den här tiden den här dagen. Inga stora ord idag. Bara tacksamhet. Över lyckliga barn, god mat, träningen och finaste klappen från finaste J.

Jag har aldrig tidigare gått till sängs en julafton med den är känslan. Och jag är helt säker på - att det handlar om -  vad jag tankat kroppen med idag: Träning. Kött, ägg, fisk, grönt och bubbelvatten. Till finkaffet en liten saffransmuffins från baket igår. Jag vet att det egentligen inte spelar någon roll. Vad jag äter mellan jul och nyår. Det spelar roll vad jag äter mellan nyår och jul. Men ändå. Så otroligt gott det är. Att vara fri. Från socker.


I morgon är det raggsockor på. Pyjamas hela dagen. För så firar vi juldagen. Förutom en tur till Basic gym. För det är jag värd.


När vi reser köper vi alltid julkulor.
Här är vårt sista inköp.
Så här firade jag in julafton. Helt underbar start på dagen. 
Min svärmor har slagit nytt rekord. 10 kilo julskinka, 12 timmar i ugnen.
Det var den godaste gris vi smakat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar