lördag 14 december 2013

Nyårsmål

Jag går in i det nya året utan nyårslöften. För mig är löften på nyårsafton förknippat med något som jag aldrig tagit på allvar. Något som jag bara hasplat ur mig där och då, men som jag redan nyårsdagens morgon gömt bort, eller valt att strunta i. Som att "börja träna", "sluta äta godis", "gå ner i vikt". Ja, du förstår. Det har aldrig funnits en plan. De sista åren för att jag varit så förvirrad att jag inte vetat var jag ska börja, och åren innan har jag inte lyckats för att jag haft svårt att driva igenom. Hålla i. Eftersom planen inte funnits. Utan mål är resan bara ett virrvarr.

Så. För 2014 ska jag formulera ett antal mål. Inga drömmar eller visioner. Mål. Som jag tänker planera för att nå. Jag läser i STARK, Träning. Hälsa. På riktigt. -   om Angelica Brages som inte bara bestämde sig för att lyfta tyngst av alla på klubben eller i Sverige utan i världen. Om hennes resa och om hur hon inte vill uppnå mål till vilket pris som helst, hon vill njuta av resan. Det tar jag med mig. Jag vill njuta av den här resan.

Jag är inte framme vid att formulera målen för 2014 riktigt ännu, men de innefattar att lyfta tyngre, springa snabbare, slå personligt rekord i 100 burpees, hoppa högre och framförallt: Göra stora framsteg i min rörlighet. Jag lovar att snart bli mer konkret. Återkommer till det.

Nu. Till dagens lyckorus. Träningen med C4 Kraftsportsällskap. Jag vände och stötte tyngre än jag vågat förut. Nästa vecka tänker jag lägga på ännu mer. Jag är starkare än jag tror. Det gäller bara att våga. Och som Coach Carlström sa idag. Det är ju tyngdlyftning -  inte lättlyftning - vi håller på med :)

Och sen. Fick min livs första medalj. För träningsflit. Visst var det fint?! Jag är fortfarande glad som ett barn på julafton.



Mitt livs första medalj. För träningsflit. 
Julfoto med Kraftsportsällskapet. 

2 kommentarer:

  1. Vet du. Nu sitter jag här och blir rörd.

    SvaraRadera
  2. Gulliga du! Jag veeet! Jag är 41 år och blir överlycklig för en liten medalj, men så är det. Överlycklig :)

    SvaraRadera