söndag 22 december 2013

Om självkänsla syns i plånboken?

För varje dag som går, för varje steg jag tar, för varje kilo jag lyfter och för varje boxjump jag hoppar på den här resan, desto rikare blir jag. Då menar jag rik inuti såklart. Jag vågar stå upp för mig själv, välja min egen väg och jag vågar plötsligt att inte vara alla till lags. Jag behöver inte vara omtyckt och älskad av alla. Jag behöver bara vara jag. Jag har funderat över hur allt detta började. Vilka personer  -förutom jag själv - som sköt startskottet. Det finns några som jag aldrig hade klarat detta utan. Det är Lisa, som satte igång mig. Fick mig att våga. Det är Johan, som varje kväll, varje vecka, varje månad har peppat mig att ge mig iväg till träningen, som aldrig tvivlat på att jag ska fixa det. Christina, som hela våren sprang bredvid mig när jag var ohjälpligt sist i löpningen. Som mötte mig och bar mig in i mål.  Jag är så galet tacksam för det. Och. Såklart. Det är Jonas, som med sitt sätt att träna mig, gav mig ny energi, respekt för mig själv och mod att fortsätta. Alla ni fick mig att växa. Och bli ännu rikare.

Men jag tror att god självkänsla ger rikedom på flera sätt. Och jag kan inte låta blir att reflektera över detta. Men jag har plötsligt mer pengar över. Konstigt, för det borde vara roligare att shoppa nu. Men nu behöver jag det inte. Jag behöver inte försöka shoppa mig till den jag vill vara. Jag behöver inte dölja min kropp i rätt blus, jag behöver inte kompensera med rätt stövlar, och jag behöver inte försöka bli någon annan. Jag behöver inte inreda mitt hem på ett visst sätt, jag behöver inte mata lyckohormoner med shopping. Jag matar ju med crossfit. Och genom träningen blir jag den jag vill vara. Utan attiraljer. Men med mer pengar över. Vilken bonus!

Jag börjar helt enkelt gilla mig själv.

Tränade på egen hand idag. Lyckans ost är jag för coach Carlström var på plats och påminde mig om att nära och snabbt är ledorden för tyngdlyftning. Dessutom gick jag från träningsvikter till the real thing idag. Stort. Grönt är skönt.



35 kilo.
Frivända är det roligaste som finns. Och svåraste. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar