söndag 8 december 2013

Tanka kroppen med rätt bränsle!


Skillnaden mellan (i alla fall min) träning på andra gym eller gympaställen och min träning med Lisa - och senare min träning på CrossFit Kristianstad är stor. På alla fronter. Men det är ändå några skillnader som är ännu större än andra. Som är totalt förändrade. Det första handlar om prestation. Jag är faktiskt intresserad av min egen prestation. Jag vill bli bättre. Jag vill inte bara träna för att det är lite småtrevligt. Jag vill blir grym. 

Och: 

Jag är intresserad av vad som händer på insidan. Jag vill veta hur och varför. Hur gör jag en perfekt squat? Vad händer i kroppen med fel stresspåslag? Vad händer i kroppen när jag sover gott? Hur kan jag påverka mina hormoner? Hur äter jag för att orka träna maximalt? Vad är jag skapt för att äta? Varför är ekologiskt så mycket bättre? Vad behöver jag fylla på med förutom rätt mat och vatten? Ja. Ni förstår. Jag vill veta. För jag vill prestera mitt bästa. Orka mer, lyfta tyngre, springa längre och snabbare. Jag vill ha en stark rygg, ett stabilt hjärta och ett koncentrerat sinne. 

Så. Crossfit är inte bara träning för mig. Det är ett sätt att leva. Ett sätt att välja och välja bort. Och det kräver medvetenhet. Jag gillar det. Jag har såsat runt utan att ifrågasätta mitt liv, min stress, min kropp och min mat i en halv livstid. Aldrig mer. Jag är vaken nu. Tack Lisa för att du väckte mig. Jag vill vara hel, frisk och stark, inifrån och ut. 

I går var vi på julfest med Boxen. Vi bowlade, skrattade och åt mat. Vi pratade en hel massa om tillskott. Vitaminer, mineraler och fetter. Vilka ska man äta och vilka inte? Hur vet man vad som är bra? För mig är det enkelt: Jag väljer PurePharma. De tillverkar kosttillskott med visionen att förse marknaden med de mest effektiva tillskotten av högsta kvalitet. Som ett av de första företagen i världen har PurePharmas produkter, D3 och M3, testats av IFIT (International Fitness Ingredient Testing Program). Testet visade att produkterna håller högsta standard och tilldelas 5 av 5 stjärnor. Det känns bra tycker jag. Och precis som med allt annat. Ta reda på vad du stoppar i dig. Och välj bara det bästa bränslet till din kropp. 

Här kommer lite hjälp på traven i informationsdjungeln: 

PurePharma vitamin D3 innehåller 2500 IE (62,5 µg) D3-vitamin per kapsel. D-Vitamin är en fettlöslig vitamin, vilket menas att kroppen inte kan ta upp den utan fett. Detta är anledningen till att vi har blandat D3-vitamin med jungfruolivolja för att säkerställa maximal absorption. Vuxna:
1 kapsel per dag om du utsätts för mer än 20 minuters helkroppssol och 2 kapslar per dag under säsonger med lägre solexponering. 
Dosering: 1 kapsel per dag. Tas i samband med måltid.


PurePharma Omega3 ger 2000 mg Omega-3 per dagsdos om 3 kapslar. Med en omega-3-koncentration på 74%.
Höga nivåer EPA och DHA
Kallfiltrerad
Förpackat i svarta kapslar för lång hållbarhet
Smak av citron. Ingen eftersmak. 
Genom molekylär destillering bevaras de höga nivåerna av EPA och DHA i PurePharmas produkt O3 samtidigt som den är ren och även kallfiltrerad. Trots den höga koncentrationen är fettsyrorna fortfarande i naturlig triglyceridform för bästa möjliga upptag av kroppen. PurePharmas Omega-3 innehar flera certifieringar för en bra miljö och ett hållbart fiske. Den är certifierad och testad för renhet och färskhet av det oberoende laboratoriet IFOS (International Fish Oil Standards) och är tilldelad 5 av 5 stjärnor. Dosering: 3 kapslar per dag.

Mineraltillskott med 300 mg Magnesium och 15 mg Zink/ kapsel samt B6-vitamin och äppelsyra. Magnesium bidrar till elektrolytbalansen, att minska trötthet och utmattning och bidrar även till en normal muskelfunktion. Zink bidrar till immunsystemets normala funktion och till att skydda cellerna mot oxidation.  Äppelsyra hjälper till med absorptionen av mineraler och kan hjälpa att förebygga uppbyggnaden av mjölksyra i musklerna. Dosering: 3 kapslar per dag. 

Om du tränar på Basic Gym, (eller jobbar i Älmhult) och vill köpa paketet av omega3, D-vitamin och Zink/magnesium från PurePharma till fantastiskt pris: 500 kr, så kan du beställa här: 

http://kaasay.tictail.com/product/purepharma-paket . 


Ange Basic Gym (eller ICOM) och få dina vitaminer levererade dit av mig. Du slipper då fraktavgift. Fantastiskt eller hur! 




Finkaffe med kokosolja. Bästa fikat. Som balsam för själen. 

Ungarna ville julbaka: Proteinbollar. Sådär ja :)

Julgott för medvetna! Hejdå rocky road!

Pepparkaksbyn snart klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar