fredag 13 december 2013

Vad CrossFit ger mig?

Det häftigaste med den här resan är att börja förstå sambandet. Mellan att vinna över en liten pall, att våga springa, att kunna hoppa, att lyfta en stång - och min egen känsla för mig själv.

Det är som att i samma takt som ryggen rätar ut sig, i samma takt växer självkänslan. Jag behöver inte gömma mig i en otymplig kropp längre. Jag behöver inte vara rädd för att inte klara av någonting och därför sluta. Jag behöver inte ropa att jag inte kan. För jag kan ju. Om jag bara försöker. Vågar försöka.

Det har crossfit:en gett mig.
Mod att försöka.
En rak rygg. Inuti och utanpå.
Självkänslan tillbaka. För den var lång borta när jag startade den här resan.

Workout of the day på CrossFit Kristianstad:

  • 1 minut push ups
  • vila 1 minut
  • 2 minuter situps
  • vila 2 minuter
  • 3 minuter box jumps
  • vila 3 minuter
  • 4 minuter burpees


Ja. Fredagsmys helt enkelt.



Fredagsmys med det här gänget. Det är kärlek det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar