måndag 20 januari 2014

Balans

Nu är det verkligen nytt år.

Det är bister januarivind ute och jag lider. Vintern är inte min årstid. Jag måste balansera vind, kyla och mörker noggrant. Varm oljemassage varje morgon, raggsocker all vaken (och sovande) tid, tända ljus och tända lampor från morgon till kväll. Jag överdoserar D-vitamin och jag mår galet bra av min halva grapefrukt varje morgon. Den är som en bit sommar i munnen. Jag formligen älskar min ägglatte. Den är varm, mjuk och nötig i smaken. Perfekt vintermat. Jag kommer att överleva denna vinter med. Snart, snart är det vår. Med rätt mat, rätt träning och rätt insikter om mig själv kommer det att vara enklare och mer självklart än någonsin förut att ta sig igenom de kalla månaderna. Och på Basic gym och CrossFit Kristianstad är det alltid sommar.

Nu ser jag fram emot några häftiga dagar i Holland. Jag ska träffa kollegor från hela Europa, hålla en presentation om mitt affärsområde för en massa människor, jag ska umgås och hinna prata med dem jag ofta bara springer förbi eller mailar med. Jag ska sova länge på morgonen, jag ska äta prickfritt (kanske tänker jag festa till på ett glas rött i morgon kväll, vi får se!) och köra rörelseträning varje morgon. Bra plan.

Och.

Jag har kokosolja i mängder i väskan. Det ska nog gå bra det här.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar