måndag 27 januari 2014

Bästa Januari

Ok. Jag är ingen vintermänniska. Kanske är det afrikanen i mig, kanske är det bara jag, men jag ogillar snö, blåst, kyla.Vinter. Inte min årstid. Jag älskar våren, njuter av sommaren och gillar hösten - men vinter. Nej. Men så - detta året är det plötsligt helt ok. Det är fasligt väder, det snöar och blåser på tvären. Det är iskallt och kolmörkt. Det är verkligen helt vidrigt. Men. Jag så mår bra. Har sol i magen. Ljus i sinnet. Jag är säker på att det är rätt mat, överdos av D och min träning som är medicinen. Som sagt så skiner solen alltid på Basic gym och CrossFit Kristianstad. Och ja, det är min bästa Januari någonsin. I kväll gjorde jag men massa Burpees och inte ens då ville jag vara någon annanstans. Jag var exakt där jag ville vara. Mitt i ett sammelsurium av Burpees och rodd.

Och nu ett recept. På världens bästa mat efter träningen. Supergott och superenkelt.

Fluffiga pannkakor:

2 ekologiska ägg
2 tsk fiberhusk
1 nypa salt
2 varv med svartpepparkvarnen

Vispa ihop ägg och fiberhusk och stek i ekologiskt smör eller kokosolja på medelvärme i ca 2 minuter per sida. Det blir en hög och fluffig pannkaka som smakar supergott. Ät pannkakan med kalkon och ruccolasallad eller med  1/2 dl kokosgrädde+1 tesked Whey 100, Vanilla Ice cream  som du blandar till vanilj-kokos-grädde. Mjo. Det ska vara gott att leva.


2 kommentarer:

  1. Samma här. Har en helt annan vinterinställning numera. Skönt, för det är ju skitjobbigt att låta väder&vind styra både kropp och själ.

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Jag har varit så himla beroende av väder och årstid, men det är borta! Måste bero på balansen inombords.

    SvaraRadera