fredag 10 januari 2014

Bästa starten på helgen.

Fredagsmys på CrossFit Kristianstad. Det bästa fredagsmys som finns. En evighet mysigare än chips och rödvin. Jo, det är sant. Såklart är det underbart att komma hem efter en WOD och krypa upp i soffan med familjen. Men inte utan fredagsmys på världens bästa ställe.

Eftersom jag tränat lite mindre den här veckan var det helt underbart att åka till Boxen idag och träffa alla. My extended family. Lyllo mig så var det tunga lyft på agendan och uppdraget var att hitta 5 rep max i front squat och strikt press. Det betyder att jag skulle hitta den vikt där jag orkade göra 5 lyft men inte 6.

Jag kämpar ju med min squat och bestämde mig för att stanna där jag kände att jag kom ner ordentligt och klarade att hålla armbågarna i rätt läge. Jag stannade på 35 kilo och kände mig rätt glad för det. Inte så mycket av vikten, men av att jag känner att jag faktiskt kommer djupare i min squat och att jag faktiskt är rörligare i mina axlar och handleder. Det är helt galet det här, men det börjar hända grejer.

Sen kom vi till strikt press. Pressa stången över huvudet och låsa ut armarna. Inte hjälpa till med benen. Bara pressa. Det är svårt, man tar helt slut. Och när man tar slut finns inget mer att hämta. Jag har ett tidigare 3 RM på 22 kilo och hamnade idag på 5 RM på 23 kilo. Hepp!

När jag kom hem idag hade jag ett paket från Lululemon som väntade. En BH från himmelen och ett par yogabyxor som jag tänker tillbringa all min lediga tid i. För all framtid.

I morgon är det tyngdlyftning. Då ska jag maxa min power clean.

Fredagsmys <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar