lördag 4 januari 2014

De personliga rekordens år började bra.

Dagens hjältar. 



Jag vet. Att jag hade som mål att under 2014 bänkpressa 33 kilo och slå mitt rekord med 8 kilo. I dag är det den 4 januari och jag har bänkpressat 36. Trettiosex kilo. Jag slog personligt rekord med 11 kilo. Helt galet. Jag har uppenbarligen inte tagit i förut. Alternativt haft fel teknik. Förmodligen båda. Men det struntar jag i nu. Jag är bara så himla glad.

Det var styrkelyftsworkshop på Basic gym idag och jag åkte dit med pirr i magen och en liten, liten apa på min axel som gjorde sig påmind. Så snart jag kom innanför dörren och mötte Jonas, Christina, Per och alla andra, var apan borta och jag var trygg. Men det är väl fan att jag ska dit och vända fortfarande.

Hur som helst. Eftersom det var stryrkelyft så stod backsquat, bench press och dead lift på agendan och tanken var att lyfta 5-5-3-2-1-1-1-1 och därmed hitta sitt maxlyft. Det är så häftigt det här. Att vara i ett rum där energinivån, koncentrationen, fokuseringen är så hög att man nästan kan ta på den. Vi lyfte varandra.

Jag har lärt mig massor idag. Massor. Men två lärdomar är viktigare än andra:
Jag är starkare än jag tror.
Jag måste lägga ännu mer fokus på min squat. Det här är - förutom de personliga rekordens år - också squatens år. Jag ska ge min squat den tid det kräver. Jag tänker vinna.

Lite såhär innan vi rundar av med en kopp hett kaffe och kokosboll kan jag också meddela att jag marklyfte 75 kilo. Det är så mycket som jag tänker väga innan jul, så tekniskt sett, vet jag att jag kan lyfta min egen kroppsvikt, innan nästa årsskifte. Coolt va?

I morgon blir det fokus på bål och rörlighet.
Jag kommer att somna så gott i natt. Lyckliga jag.



KOKOSBOLLAR:
200 gram riven ekologisk kokos
100 gram ekologiskt smör
2 msk kaffe
2 msk ekologisk kakao
Mixa och rulla till bollar i mer kokos.
Njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar