lördag 25 januari 2014

DUTB

När jag vaknar på lördag morgon och tar med mig täcket ut i soffan, tänder ett ljus och hör kaffet puttra i köket är livet bara bäst. Jag älskar det. Och jag gör samma sak, varje, varje lördag. Vaknar tidigt och bara är. Hela familjen sover och jag är vaken. Egen tid. Tillsammans men ändå ensam. Stillheten och vetskapen om att hela helgen ligger framför mig. Framför oss. Helt underbart. Jag älskar det. 

Tyngdlyftning i dag på Basic gym med C4 Kraftsportsällskap. Vi tränade clean and jerk (vändning och stöt) Slog min stång i hakan men var glad för det - det betyder i alla fall att jag fick fart och att jag var nära. Jag vågar i vissa lyft gå lite djupare i min knäböj och börjar i alla fall mentalt kunna tänka mig att ge mig in under stången. Jag läste om en kvinna som hade DUTB skrivet på tårna på sina lyftarskor. Som en påminnelse: Drop Under The Bar. Jag älskar det. Kanske som en tatuering. Eller så skriver jag det med bläck på handen. Eller på skorna. Vi får se. Det är i alla fall det jag ska övervinna det här året. Jag ska våga kasta mig under stången. 

Som vanligt är träningen på lördagarna helt magisk. Det osar fokus och jävlaranamma. Det smäller och slängs. Jag älskar det. 




Äntligen har de kommit, mina
handledsskydd från ROGUE Fitness
Floss bands från ROGUE, magi för onda armbågar
(Not tennis - but pullup elbow)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar