fredag 17 januari 2014

Ja. Så var det fredagsmys igen. Äntligen.

Den här känslan. Fredagkväll. Nytränad, nyduschad. Mätt i magen efter världens bästa middag på biff, bea och sötpotatis. Lagom trött i kroppen efter crossfitpasset, hela familjen uppkrupen i soffen. Snön vräker ner. Hela helgen framför oss. Den känslan. Obetalbart, utan jämförelse. Helt underbart.

Kvällens WOD på CrossFit Kristianstad:

500 meter rodd
40 squats
30 situps
20 push ups
10 pull ups
På tid. Såklart. Det gick snabbare än jag trodde. Men 8 minuter kan vara långa - korta minuter.

Vi var många i kväll. Som valde träning i stället för att åka hem till rödvin och ostbågar. Och igen. Är jag så tacksam att mitt ostbågeliv är över. Jag ska aldrig, aldrig mer tillbaka till det.

I morgon är det lördag. Och det betyder tyngdlyftning.


4 kommentarer:

  1. Jag blir alltid så glad att läsa här hos dig!!! Du har verkligen hittat rätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänkt det tog en halv livstid men till slut så! Tack för glada tillrop!

      Radera
  2. Instämmer med Marie. Hjärtepower!

    SvaraRadera