torsdag 30 januari 2014

Jump!

Torsdagträning. Ingen vila som jag tänkte. Jag behövde min träning. Som jag inte behövt något annat tror jag.

Kvällens WOD:

30 box jumps
20 wall balls
10 pull ups
Gånger 3.
På tid.

Som vanligt kollade jag bästa L´s tid och tripplade den för att kalkylera min egen innan jag satte igång. Det brukar vara en bra måttstock. Eller har i alla fall varit det fram tills nu. Men vet ni? Jag behöver inte trippla den längre, det räcker att dubbla den. I kväll kom jag i mål på 12.47 och liksom tidigare i veckan känner jag mig galet glad för min tid. CrossFit får saker att hända. Inuti och utanpå.

När jag slet som värst med boxhoppen i kväll hann jag tänka att jag kanske snart skulle klara att hoppa lite högre. Tänk. Att jag som så länge slogs med en apa som sa att jag inte kunde (verkligen - att jag inte kunde någonting egentligen), hoppade plötsligt där och tänkte att jag kanske, kanske kunde klara mer.

Och vet ni. När passet var över, fotot var taget, innan hemfärd, så la jag på en viktskiva som gav ytterligare 5 cm på min 30 centimeters-box och hoppade upp på den. Och hoppade igen, och igen. Bara sådär.

Bye, bye, monkeymind.



Heroes.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar