tisdag 14 januari 2014

La famiglia

Vi brukar ju skoja på Boxen om att vi är en familj. Och det är vi. Vi går igenom så mycket tillsammans att det är naturligt. Vi blir bröder och systrar. Jag hade tillexempel aldrig klarat av dagens träning utan världens bästa Q. När han lugnt, metodiskt och utan att blinka räknade ner mina squat cleans och när han bokstavligen peppade mig igenom rodden, bar han mig genom kvällens WOD. Och om vi ska snacka double unders, så var han en gud. Q flög fram, flöt igenom. 240 double unders. Vilken hjälte.

Och så kom jag hem. Svettig, hungrig och trött men lycklig. Till min familj här hemma. Möttes av Johan som kramade mig hårt och sa att jag doftade gott. Som fixat middag och hämtat barnen. I mina svettig träningskläder tycker han ändå att jag doftar gott. Vad skulle jag göra utan honom? Lilla Norah som visade att hon lärt sig hjula idag och Wille som ville veta hur tungt jag lyft i kväll och sa: Du är grym mamma. Deras självklara gåva till mig - att ge mig tiden att göra den här resan - är en nåd. Jag är så tacksam. För mina familjer.

Kvällens WOD på CrossFit Kristianstad

8 Squat Clean
row 15 calories
7 Squat Clean
row 15 calories
6 Squat Clean
row 15 calories
5 Squat Clean
row 15 calories
4 Squat Clean
row 15 calories
3 Squat Clean
row 15 calories
2 Squat Clean
row 15 calories
1 Squat Clean
row 15 calories.

Om man var en verklig hjälte så skalade man upp till 30 double unders i stället för rodden. Som Q gjorde. Ja. Sen var det några riktiga hard core-crossfiters som valde burpees i stället för rodd eller hopprep. Oklart hur de tänkte då..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar