torsdag 16 januari 2014

Low carb, gluten free. My kind of candy.

Har du smakat Questbars? Jag vet att Questbars-snacket har gått som en löpeld genom bloggosfären och de har varit omöjliga att få tag i. De har till och med varit slut hos leverantören. Men nu finns de att beställa igen och det är helt fantastiskt bra tycker jag.

Questbars är till och med så goda att ungarna här hemma tar det för lördagsgodis. Det är sant! Det allra bästa med det hela är att de har en innehållsförteckning som man faktiskt kan förstå. De är fria från tillsatt socker, fria från gluten och de har bara 3 gram aktiva kolhydrater per bar och nästan 20 gram protein. Inga andra bars på marknaden håller det måttet.

Klart att det är ännu nyttigare att välja en broccoli, en klick smör och ett glas vatten till fredagsmys men det ska ju vara gott att leva.

Ungarna älskar chocolat chip cookie dough och cinnamon roll. Jag gillar white chocolate raspberry bäst. Nätet svämmar över av tips på hur man kan använda questbars, de funkar faktiskt att baka med också, men om man inte vill krångla till det, så är en bit bar supergod till en kopp finkaffe efter tyngdlyftnigen.

Vill du smaka? Hojta i så fall så ska jag ge dig smakprov. Vill du beställa? Hojta i så fall så ska jag berätta var bästa leverantören finns!

Ingen träning i kväll, vila och rörelseträning. Men i morgon. Då ni.








2 kommentarer:

  1. Grymma Alexandra! Jag har inte vågat prova dom typ, lite rädd för hur jag ska reagera på massa fibrer (lite problematisk mage) och hur det ska påverka suget (har aldrig ätit sötningsmedel)...Jag äter typ exakt som du gör och har gjort länge, men blivit mer strikt senaste året. När var och hur äter du dom? Och påverkas du nämnvärt när det gäller sug eller liknande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter ju också väldig strikt och smakar faktiskt bara på quesbars då och då. Resten av familjen äter dem som godis, mellanmål eller efter träning, jag tar en bit om jag vill ha något gott till kaffet. Jag påverkas av sötningsmedel och är därför som du lite försiktig. Men testa! De är riktigt goda och helt ok.

      Radera