torsdag 2 januari 2014

Nu kör vi!

Nu är vi på den ljusa sidan av året, fasiken vad skönt. Ut med pepparkakshus, julgranar och överbliven glögg. In med tulpaner och frisk luft. Ut med det gamla in med det nya. Det här året ska jag fortsätta fylla med bra mat, bra träning och nya erövringar. Här är mitt sätt att hålla nyårsplanen:

  • Fett. Man blir inte fet av fett (och inte grön av grönsaker). Man blir pigg, mätt och nöjd. Man sover som en prinsessa och man vaknar utsövd. Det är inte fettet som är min fiende. Det är sockret. 
  • LCHF förstås. Att alltid välja ekologiskt när det är möjligt. Jag vill ha rätt bränsle till min kropp (och till mina barn!). Och till sist - Att äta mejerifritt. Mejerier innehåller opioida peptider vilket gör dem beroendeframkallande och lätta att överäta. Om du är som mig - en beroendeperson, så testa att utesluta mejerierna. Det är mycket enklare än du tror. Testa 30 dagar vetja!
  • Träningen. Jag tänker att jag vill ta min träning till en ny nivå. Jag vet inte riktigt vad som till slut kommer att komma ut av det, men för mig är det inte längre så enkelt som att dra iväg till Hoppis och Skuttis och riva av ett gympapass. Jag vill bli stark och smidig. Och jag vill förbli skadefri. På riktigt. För det behöver jag en plan. Den planen bygger jag nu.


Dagens pass på Basic gym. Jag tränade själv. Det är verkligen en övning för sällskapssjuka mig.


  1. Kettlebell-svingar och hopprep. Intervaller med 1 minut i varje 6 rundor. Jag svingade 20 kilo sista rundan och klarade 3 double unders i rad. Det har jag aldrig klarat förut! 
  2. Rörlighetsträning för höfter och axlar enligt dr Kelly Starrett. Sen:
  3. 100 hela situps
  4. 100 höftresningar
  5. 100 dynamiska sidoplankan/sida 


Avslutade sedan med att leka lite kring handstående och huvudstående.
Jag älskar att vara uppochner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar