söndag 19 januari 2014

Planen är allt

Sköna söndag på Basic gym i förmiddags. Vi värmde upp med lite hopprep och kettlebells och sen körde jag mitt rörlighetspass som jag laddat ner från Styrkelabbet och sen mitt bålpass:

  • 100 situps
  • 100 höftresningar
  • 100 dynamiska sidoplankor/sida

Till sist tränade jag mitt handstående och jag är snart så modig att jag vågar gå upp mot väggen åt "rätt håll". Jag formligen älskar att vara upp- och ner. Det är så fantastiskt skönt.

Jag ska till Delft i Holland stora delar av nästa vecka och ju mindre normala mina yttre ramar är, desto mer rigoröst behöver jag planera. Jag gillar inte att resa bort längre. Det ställer till min träning, min sömn och jag är alltid vrålhungrig på sånna här tillställningar. Maten är svårast. Konferensmat brukar inte precis vara min typ av kost. Mer liksom det motsatta. Mycket socker och lite fett. Så. Planering är allt. Jag laddar väskan med kokosolja, kokosmjölk, proteinpulver, beef chips och lite nötter. Det blir ingen träning, men rörlighetspasset funkar ju superbra att göra på hotellrummet. Det ska nog funka. På torsdag är jag tillbaka på mitt favvoställe igen.

Förövrigt bakas det fröknäcke här hemma idag. Snart det enda bröd någon äter här i huset, alla älskar det! Ett underbart, glutenfritt knäckebröd som passar perfekt om du äter glutenfritt och/eller vill hålla kolisara låga:

1 dl Solroskärnor
1 dl Sesamfrön
½ dl hela Linfrön
2 msk chiafrön
2 msk Pofiber
1 msk Fiberhusk
75 gram smält ekologiskt smör
3 dl kokande Vatten
Havssalt

Lägg bakpapper på en plåt.
Blanda alla torra ingredienserna i en bunke. Smält smör i en kastrull tillsammans med vatten och koka upp.
Häll därefter vätskan över fröblandningen, rör om ordentligt.
Häll omedelbart upp på en plåt med bakplåtspapper, sprid ut till en tunn kaka med slickepott.
Grädda på 150° i ca 45-60 minuter. Ta ut och i skivor med tex en pizzaskärare.
Sänk temperaturen till 80 grader och låt stå och torka i ett par timmar.



Konferensmat a la Alex 

Fröknäcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar