söndag 12 januari 2014

Som en tropisk regnskog

Jag vill sätta mer fart på min viktminskning. Det går för sakta. Jag tuggar ju långsamt nedåt, men jag vill ha en jämnare, lite snabbare takt. Jag har drygt 10 kilo att gå ner ytterligare och jag ser fram emot att tappa dem. För alltid. Hej då tjockis!

Och, eftersom jag har bestämt mig för att vara öppen och för att våga testa olika vägar, så har jag nu ( i samråd med med min vän, PT och syster Lisa) tänkt att experimentera lite med min dygnsfasta. I dag fastar jag mellan 20-12, och jag har mått väldigt bra av det. Frukost har ju alltid varit något jag tvingat i mig, och sen jag helt enkelt slutade med frullen är jag mindre hungrig hela förmiddagen och jag har ett mer stabilt blodsocker hela dygnet. Berg- och dalbanana av sug är borta. Hur som helst - om man vill ha förändring måste man ju våga förändra och jag ska nu testa några veckor att bryta fastan lite tidigare och lägga in ett par ägg (i form av min ägglatte) en halv grapefrukt på morgonkulan.

Ju mer jag läser om grapen ju mer förstår jag att grapefrukt är ett märkligt livsmedel. Dels är det en av mycket få frukter som är basiska, men hemligheten verkar ligga i att dess innehåll ökar själva energiförbrukningen eftersom den för många har ganska stora effekter på vikten. Visst är det häftigt? Nu ska jag testa och se vad som händer för mig.  Och idag - på min fantastiska ICA-butik så hittade jag de mest fantastiska ekologiska blodgrapfrukterna du kan tänka dig. De var persikofärgade utanpå och knallröda inuti. De smakade som en tropisk regnskog och hela jag blev glad.

För övrigt kan jag rapportera om s v å r träningsvärk idag. Axlar, överarmar, underarmar, mage och lår. Det är grymt att lyfta tungt.




Som sol i magen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar