fredag 3 januari 2014

Träningskläder

Jag har tusen gånger köpt träningskläder som varit för för små. Mest för att jag köpt en önskan. Inte en komfortabel träningströja. Eller har jag köpt för billiga träningskläder. Mest för att jag innerst inne vetat att jag snart ändå ligger på sofflocket igen. Eller har jag köpt fel material, fel passform fel allt. Jag har haft så galet svårt att hitta träningskläder.

Tillslut. Fann jag mina SKINS (Tack Lisa). Och det finns inga bättre byxor att träna i. Jag använder bara dem. Tvättar dem varje kväll efter träningen och de är torra när jag vaknar. De håller ihop, ger mig stöd, support och en sak till. Jag har slutat dra i brallorna. Ett helt crossfitpass utan att dra i byxorna. Testa det om ni kan. Skinsen sitter som berget. Dyra ja visst, men värda varje öre. Alla ni med fel träningsbyxor vet vad jag pratar om.

Det svåraste av allt har ändå varit överdelar. Jag vill inte träna i för tighta kläder. Men man kan inte ha fladdriga tröjor när man tränar. Det är helt enkelt inte bekvämt och det funkar inte. Kläderna måste sitta. Åt. Men jag står inte ut med alla märkliga material som man får rysningar och elektriskt hår av. Jag klarar inte av bomull eftersom svetten blir kvar i tröjan och efter en stund är man fuktig och iskall.

Bollade detta högst värdsliga problem med Lisa (min syster, vän och PT). Hon tipsade mig att kika på LULULEMON. Superfina grejor. Jag blev helt förälskad. Jag beställde hem några toppar och en huvtröja och i dag damp det ner ett paket på posten (fraktfritt direkt till dörren!).

Jag har faktiskt aldrig haft på mig material som dessa. Det är helt magiskt. Topparna är fjäderlätta och mjuka som..som..jag vet inte vad. Det går faktiskt inte att beskriva. Dyrt ja. Men om man tränar 5 dagar i veckan är man väl värd en bra tisha? Eller tre bra tishor! Hur som helst. Jag är säker på att det blir billigare i längden. Hållbara kläder som används mycket och länge, måste vara bra för alla.

Tränade ensam i kväll igen. Värmde upp med dr Kelly Starret. Höftböjare och axlar. Sen:
Kettlebell-svingar (16, 18, 20 kg) och hopprep. Fortsatte med:
100 situps
En runda TABATA-planka (4 minuter)
Biceps curl (rehab för min onda armbåge, som ju inte är ond längre!) 10/10x3 8,5 kilo
Handstående 6x30 sekunder

Nu är jag redo för morgondagen. Då ska här lyftas!








Väska från Lululemon, present som hängde med.
Perfekt till tyngdlyftarskor, vatten och träningsdagbok!

Superköna, superlätta, supersnygga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar