torsdag 23 januari 2014

Upp, upp, upp!

Tre dagar i Holland. I Holland äter man strössel på vitt bröd till frukost. Ja, det säger ju allt om hur jag har haft det. Fantastiska möten med fantastiska människor, men maten har inte precis varit LCHF. Tack och lov för kokosolja, kokosgrädde och proteinpulver. Det har gått bra. Men oj vad skönt det är att komma hem till Barnen, Johan, maten, egen säng och Basic gym. Borta bra men hemma bäst.

Hopprep på CrossFit Kristianstad. Och Overhead squats. Jag älskar OH-squatsen. Fantiserar om att göra den perfekt. Djupt, mjukt, bestämt och med armar och axlar som strävar upp, upp, upp. Mer styrka och mer rörlighetsträning är facit. Jag tänker inte ge mig.

Och hopprep. För ett år sedan la Lisa in de första passen med hopprep i. Mest som återhämtning eller som uppvärmning. Å jag tyckte det var hemskt på riktigt. Så galet jobbigt. Jag kunde inte hoppa i 20 sekunder. Jag kunde inte hoppa utan mellanhopp, det gick inte. Och det var såååå tungt. Nu gillar jag det. Jag gillar hopprep. Helt otippat.

Snart gillar jag det mesta. Utom burpees då. Där går min gräns. Men ni skulle ha sett grymma, grymma C i kväll. När hon valde att skala sin WOD med burpees i stället för double unders. Valde burpees i stället för single unders. Valde burpees för att hon kände att hon behövde vinna över sin burpee. Hon var så grym. Och hon vann.

Och vem vet. Jag gillar kanske burpees snart jag med. Märkligare saker har ju hänt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar