torsdag 9 januari 2014

Wall Ball

Min ägglatte. Ägglatten har hållt mig mätt, nöjd och ickesugen genom vått och torrt. För det är såhär. Mot hunger och sug går det inte att vinna. Men. Med rätt fett, rätt protein och mätt mage är det en promenadseger.

Världens bästa snabbmat. Klart på en minut. Mätt från lunch till kvällsmål.

Ägglatte med kanel:

2 ekologiska ägg
25-40 gram osaltat smör
2 msk kokosolja
2 msk ekologiskt snabbkaffe
2-3 dl kokande vatten
I hög mugg: Knäck ägg, lägg i smör, kokosolja, kanel och kaffe. Häll över kokande vatten, mixa 1 minut med mixerstav. Häll i kopp och pudra över kanel (välj pepparkakskydda, kakao eller vanilj om du gillar det!).

Wall Ball på träningen i går. Det känns i hela kroppen idag. Magen, benen, ryggen och armarna. Jag kastade 4 kilo upp i taket, 75 gånger. Varvat med rodd och armhävningar i massor. Det var tungt. Men. Innan passet testade jag att lyfta och bära på 10-kilos bollen. Det var tungt. Det är några kilo mindre än jag har gått ner sedan i somras. Så när jag slet som värst igår tänkte jag - att det här klarar jag galant. För jag kan bara lämna bollen på golvet snart och gå. Vikten sitter inte fast längre. Den är borta för alltid.

Med CrossFit, kärlek och ägglatte mot ett lättare liv. Hurra!




Pepparkakskrydda är gott på ägglatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar