lördag 15 februari 2014

Bästa sportlovs-smoothien

Sportlov nästa vecka. Här i Skåne får nog snölekar och skidsport stå tillbaka. I dag är det 6 grader och solsken i Kristianstad och jag har hela rabatten fylld av snödroppar och vintergäck. Känner mig som en överlevare. Snart är våren här.

Vi har boostat oss med smoothies här hemma idag. Hur gott som helst. Bara att köra i mixer och dricka:

  • Bär du gillar  - vi kör med hallon, blåbär och lite jordgubbar. Ekologiska och förkokta såklart. 
  • 1-2 dl Kokosgrädde
  • 1-2 skopor Proteinpulver vanilj (vi använder alltid 100% whey gold standard.  - det ska vara gott att leva!).
  • Späd med vatten till önskad konsistens 
Guld till Kalla & CO idag. När tjejerna låg i en klassisk kram-hög och grät av lycka över sin prestation, visste jag exakt hur de kände sig. Jag känner mig nämligen så efter varje WOD :)

I morgon är det söndag! Då ska här tränas. 








Om man kokar bären finns det smoothie-klara bär i kylen en hel vecka. 

Godaste proteipulvret! Vanilla ice cream. 

2 timmars morgonkaffe. Med täcket. I soffan.
Lördagar är det bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar