torsdag 20 februari 2014

Because I´m worth it.

Skönt slut i kroppen. Rörelseträning långsamt och metodiskt. Ingen metcon i kväll heller, tungt och lugnt-temat fortsätter. Lyfte enligt mitt program och det var back squat, bänkpress och power clean på dagens schema. Trots att jag är i början av mitt program och alltså bara lyfter en viss procent av mina RM (rep max)-lyft så bänkpressar jag 10 kilo mer än jag orkade för ett år sedan. Och inte en gång. Utan 5 gånger 3 -  gånger.

Squaten har ju som sagt gått från att vara mina favvo-hatobjekt till att vara något jag ser fram emot. Det är något obegriplig dragning till det fruktansvärt jobbiga. För det är en sån grym känsla när man får till det. Och Styrkevändningen, power clean. Det är det roligaste lyftet av dem alla. Svåraste. Men roligaste. Så många härliga komponenter att jag inte ens vet var jag ska börja förklara. Men det känns som att flyga. På något vis. Det är häftigt att bli starkare. Så himla skönt att kunna mäta framgång. Jag älskar det.

I kväll har jag dessutom rett ut möjligheterna att aldrig någonsin behöva oroa sig för att ögon-makeupen ska rinna. Den går nämligen att få permanent. Och om man tränar så mycket som jag gör och är trött på att ha smink som rinner eller - trött på att välja bort smink eftersom det rinner - tänker jag - att jag är värd att vara snygg om ögonen även när jag lyfter tungt och hoppar högt.


2 kommentarer:

  1. Jag har permanentfärgat fransarna från och till genom åren, så bekvämt! Bara det att jag avskyr själva färgningen, gjord hos kosmetologin, tycker det är så läbbigt att ligga där med färgen, som svider vid minsta rörelse och så ska den sitta på så länge. Undrar varför det inte finns att applicera själv med vanlig mascaraborste, man kunde ju själv smeta vaselin kring ögonen och typ skylla sig själv om det kladdar :) Eller kanske det redan finns sånt?

    SvaraRadera
  2. Mina fransar är ju redan svarta men jag har fyllt på med permanent färg några gånger så jag vet vad du menar. Det är nästan lite klaustrufobiskt. Det jag är på G att göra nu är faktiskt ännu mer permanent. Jag ska tatuera eyeliner!

    SvaraRadera