söndag 9 februari 2014

Ja må han leva!

I dag när jag kom till Basic så var det helt släckt. Det var helt tomt, helt tyst och bara en person hade hela gymmet som sin arena. Solen sken in genom fönstren och där, mitt i strålkastarljuset slet bästa F halvt ihjäl sig i en kavalkad av svett och djupa andetag. Ni skulle ha sett honom. På sin fyrtionde födelsedag, fira loss med 100 flygande burpees. Han var så magiskt grym. Och när PR-klockan ringde var det på något vis hans egen födelsedagsgåva till sig själv. Och allas vår födelsedagspresent till honom. 100 burpees på bästa tid. Kan man önska sig något mer? Fantastiskt. Jag kommer aldrig att glömma det -  och jag är så tacksam att jag kom till Basic i tid och hann säga Grattis.

Sen kom bästa S och vi körde som vanligt på söndagen, igenom hela kroppen i rörlighetsprogrammet. Efter det gick jag igenom mitt eget lyftarprogram och det var bänkpress, back squat och marklyft på schemat. Kände mig stark! Det finns inget bättre än att avsluta veckan såhär. Nu ska jag bara klara av 8 minuter squatsittande innan söndagen är slut, så är jag hemma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar