tisdag 4 februari 2014

Kasta, pressa, släppa.

Med tre av tre barn hemma krassliga så blev det ingen konferens för mig idag. Jag får anlända en dag sent och har ägnat dagen åt att lösa massa vardagspusslande. Nu är allt i lås och vi får ihop det i morgon. I bland kan man inte vara annat än superstolt över sin familj. Fy fasiken vad vi är bra!

Dagn har ägnats åt sagor, pyssel, vila, TV och såklart mina 10 minuter av squat-sittande (dag 4!). Lilla Norah körde OH-squat. Bara sådär.

Dessutom hann jag åka och träna i kväll och det blev ett pass där jag fick känna på att både kasta, pressa och släppa stången. Kasta den (i vändningen) upp på axlarna. Pressa den över huvudet (i push jerk). Och släppa den när jag missade storartat. Jag fick nämligen fantastiskt fart på stången i min vändning, touchade näsan (tack, tack, tack att jag hade 3 mm tillgodo!) tappade koncentrationen helt och fick släppa stången bakom mig för att inte ramla med den över mig. Så. Nu har jag gjort det också. Och nu vet jag att jag kan släppa en stång utan att få panik. Precis som man måste i tyngdlyftning.

Kvällens WOD på Crossfit Kristianstad:
AMRAP - As many rounds as possible:
5 Push jerk (30 kilo för mig)
25 double unders (eller 75 single unders eller 15 burpees. Jag valde 75 singles.)
Fem varv + tre lyft blev det till slut för min del.

Tänk. Jag kände mig ganska stark i kväll. Jag visste inte att jag orkade pressa så många kilo över mitt huvud så många gånger. Och hoppa hopprep däremellan. Man lär sig nya saker om sig själv hela tiden. Underbara framtid.



Norah. Utan ansträngning. OH.squat med käpphäst. 

Kvällens WOD. 

100% riktig träning. Back to Basic.

2 kommentarer:

  1. Oujeee, du fortsätter inspirera!
    Läser du annars STARK-tidningen? Fanns en artikel om styrkelyftande barn i den, så skoj det såg ut. Jag kan skärmdumpa till dej om du inte sett den :)

    SvaraRadera
  2. Jag läser STARK! Men har inte sett det senaste numret, det måste jag köpa. På min tyngdlyftningsklubb lyfter också barn, den yngsta är 9 tror jag. Min son (11 år) lyfter ju han med. Det är galet kul att träna tillsammans!

    SvaraRadera