onsdag 5 februari 2014

Krångelmaja

Konferens. Det är lite krångligt nu för tiden. Eller - inte krångligt för mig, utan för de som ska laga min mat. Jag har bestämt mig. För att vara krångelmaja. Och anmäler därför nu för tiden alltid specialkost. Det funkar liksom inte att helt plötsligt käka pasta (då skulle jag tuppa av tror jag), och äta måste man ju - så jag krånglar.

Och det är inte lätt för kocken. Jag äter Socker- och fruktosfritt, mejerifritt, glutenfritt. Och så inga nötter. Och jag äter inget "glutenliknande". Därför funkar inte heller glutenfritt bröd, glutenfri pasta eller glutenfria bakverk. Jag vill ju helst bara kött och grönt, men många krånglar till det. Hur som helst. Jag måste säga att Ängavallen levererade.

Fantastisk mat idag. Dessutom diskret. Jag tycker om att de inte gjorde en grej av min mat. Ingen som ropade över hela sällskapet om GLUTENFRITT. Bara perfekt mat till mig för mina behov. Och jag kunde äta allt på min tallrik, varenda smula var perfekt. Allt ekologiskt, för det är det enda de serverar på Ängavallen. Hurra!

Dock - är det nästan alltid för lite fett i maten för alla oss som inte trycker 3 bröd och 4 potatisar till köttet. Men vad gör väl det när jag har garderat mig med kokosolja och Ghi i väskan. En bulletkaffe till fikat gjorde susen och jag har inte varit hungrig eller sugen en sekund. Inte ens när jordgubbs-cheesecaken kom in. Det är sant. LCHF är det bästa som finns.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar