måndag 3 februari 2014

Måndag!

Snuviga barn hemma. Men är det inte värre än så är jag lycklig ändå. Och att komma in på Basic gym är en nåd. Det osar värme.

Söndagens vila från tunga lyft och metcons kändes bra idag. Kände mig stark och bestämde mig för att köra lyft enligt mitt program som coach Carlström har lagt upp till mig. Det var front squat, pressar och power clean på agendan. Kämpade idag med att dels hålla armarna raka i power clean och att våga ge mig under stången. Att jag drar med armarna gör mig nästan galen. Jag vet ju hur jag ska göra. Jag vet exakt. Jag har studerat power clean till förbannelse. Jag har ägnat nätter åt you tube, dr Starrett och åt Starting Strength. Och när jag tänker mig igenom lyftet så känner jag hur jag ska göra.  K Ä N N E R. Och ändå. Så började jag varje lyft fel idag och drog med armarna. Och att kasta sig under stången. Det är ju bara hur läskigt som helst. Kittlande. Galet häftigt. Men läskigt. Jag är inte riktigt där ännu.

Nåja. Det är väl bara attt nöta vidare. Tiotusen lyft. Sägs det ta. Så jag lyfter vidare. Pluggar vidare. Jag tänker vinna över min styrkevändning.

Packar i kväll och reser bort några dagar med jobbet. Det ska bli spännande och roligt -  men jag byter helst inte träning, sömn och min mat mot konferensmiddagar, sena kvällar och ett överflöd av fika.

Tänk hur allt kan förändras.



1 kommentar:

  1. Detdär med att "det ska nötas in" får ny innebörd!
    Lyllos dej som får lyfta som en galning ;)

    SvaraRadera