måndag 17 februari 2014

mr magic

Jag har ju en ond armbåge. Som jag fick för att jag stoppade en begynnande smärta i förnekelsefacket och vägrade lyssna på min kropp. Jag fick sen smärtan att bli långvarigt för att jag väntade för länge med att söka hjälp. Tänkte liksom att det skulle försvinna av sig självt. Jag vet. Knasigt korkat. Nu har jag testat naprapat, kiropraktor, och vårdcentralen (läs:kortisonspruta x3). Inget har hjälpt mig. I alla fall inte i längden.

Fler gånger har jag tänkt att jag borde testa akupunktur. Och flera gånger har jag tänkt att jag borde gå till Lin De Feng. För att jag har gått till honom tidigare och han är fantastiskt duktig. Magisk. Den överlägset bästa akupunktören jag mött. Jag vet inte varför att jag väntat så länge. Men idag fick jag ändan ur och ringde Lin. Fick en återbudstid och åkte direkt.

Lin satte nålar utan att blinka i axel, hand och armbåge. På millimetern. Såklart. På en minut hade jag kolsyra i hela armen och i kväll är det varmt och behagligt i hela överkroppen. Jag är lite trött och känner mig påverkad av behandlingen men på ett bra sätt. Armen ömmar lite men är inte ond. Inte alls. Har inte känt mig så här smärtfri på månader. Känner mig så glad att jag nästan blir rörd. Tänk om det här funkar. Det vore ju helt fantastiskt.

Inga lyft för mig i kväll med andra ord. Raggsockor på och vila i soffan. Så får det bli.




2 kommentarer:

  1. Jag fick ju akupunktur för min "tendinit axel" och det hjälpte massor! Jag ska ta en omgång snart igen, liksom boosta och göra det ännu bättre. Behandling när det är som bäst och naturligast liksom.

    SvaraRadera
  2. Hoppas, hoppas det släpper nu, jag önskar mig det!

    SvaraRadera