onsdag 19 februari 2014

Vad är CrossFit?

I kväll drog jag till Basic Gym och bara körde mitt rörlighetsprogram. Medan mina kära vänner slet i kvällens workout sträckte jag ut kroppen och jobbade med min hållning. Jag kunde såklart ha gjort det hemma i min ensamhet men det är underbart att bara komma ner till Boxen en stund.

För crossfit är ju inte att lyfta, squata eller ro. Inte att hoppa, springa eller hänga i en monkey bar. Inte bara. Crossfit är en gemenskap. Vänskap. Att vara tillsammans.

Jag rundade av med 3x10 back squat. Så tungt som mitt program tillåter mig just nu. Sen lite handstående-träning. En perfekt avslutning på en bra kväll.



This is - we are - CrossFit. 



1 kommentar:

  1. Att hänga i de bra sammanhangen och i de sköna energierna är så bra! Klarar vad som helst då!

    SvaraRadera