söndag 9 mars 2014

14.1


Jag har ju bestämt mig för att göra alla WOD´s i årets CrossFit Open. På sidan om. För mig själv, utifrån mina förutsättningar. Men ändå. Jag ska göra dem.

Så idag var det dags. 14.1 stod på agendan och jag åkte ner till Basic Gym med en liten, liten apa på axeln som viskade att det här skulle - kanske inte omöjligt - men jävligt jobbigt och galet svårt. Hur som helst. Jag har blivit ganska bra på att ignorera apan. Värmde upp med rörlighetsprogram och hopprep tillsammans med bästa S. Rummet fylldes sakta men säkert av flera söndags-tränings-sugna. Apan tystnade och bestämde mig för att köra.

14.1 såg ut så här:

Så många rundor och så många repetitioner som möjligt på 10 minuter av -

  • 30 double unders (Som skalades till Tuck Jumps (höga hopp) för mig som inte klarar dbu´s.). 
  • 15 Ground to over head (stången ska från golvet upp på raka armar, 20 kg snatch för mig). 

Det var jävligt jobbigt. Men inte svårt. Jag fixade 3 varv+33 reps. Det gav totalt 168 reps. Jag är supernöjd. Det gick faktiskt bra! Jag är så himla glad att jag gjorde det. Och nu ser jag så fram emot 14.2. Jag älskar CrossFit. Det är det bästa som finns.

Och vet du vad apan? På fredag ska vi ut och springa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar