söndag 23 mars 2014

Bananpannkaka med kokosgrädde. Me love.

I dag har jag firandet av min födelsedag fortsatt. Det finns ingen ände på kalasandet! Ingen tårta och inga kakor dock. Jag hade bestämt mig för att bjuda på fika som jag också kunde äta och de andra gästerna gillade det såklart. Det blev glutenfria, mejerifria och sockerfria pannkakor med banan, ägg och fiberhusk och till åt vi kokos, kokosgrädde, varma bär och mandelspån. SUPERGOTT!

Bananpannkaka med kokosgrädde (jag gjorde satsen gånger 6, vi var 9 pers)
1/2 banan (självklart ekologisk, inget annat!)
1 ekologiskt ägg (samma som banan, köp ekologiskt!)
1/2 msk fiberhusk
1/2 tsk vaniljpulver

Så här gör du:
1. Mosa banan med en gaffel eller med mixerstav.
2. Blanda i ägg, fiberhusk och vaniljpulver. Blanda
3. Klicka ut plättar (ca 3 st beroende på hur stora/små du gör dem) i en stekpanna med smält smör och lite kokosolja.
4. Servera med något gott, tex smör och kanel, kokosgrädde eller bär.

ENJOY!

Måndag i morgon. Jag ska köra 14.4 med mina systrar och bröder på Crossfit Kristianstad. Längtar.
Ny vecka nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar