fredag 7 mars 2014

CrossFit Open

Crossfit Open, som i praktiken är världsmästerskapen i CrossFit, är som crossfit i det stora hela - inkluderande, öppet - och för alla. Det är inte alla sporter som kan skryta med det - att vara öppet för alla. Vem som helst kan registrera sig och vara med, testa sina gränser och jämföra sig med världseliten. Det är så himla häftigt tycker jag.

Här finns hjältar som Steph Hammerman  och stjärnor som Sam Briggs  och alla däremellan som förra veckan slet med Work Out 2014.1 och nu förbereder sig för Work Out 2014.2 .

Eftersom varje workout släpps en viss bestämd tid, i en helt annan tidzon, är varje släpp såklart ett event i sig. Jag inser att jag börjar bli nörd för jag vaknade 04.45 i morse och det första jag gjorde var att kolla upp 14.2. Innan jag satte på kaffet. Innan jag borstade tänderna.

Nåja. Det är väl så att älska något. Jag älskar crossfit.

När man ser på Steph Hammermans workout så kan man inte annat än att bli galet imponerad.  Och jag kan inte annat än att, ännu mer, vilja vara en del av den gemenskap som crossfit är. Så. Jag har bestämt mig för att genomföra alla WOD:s i årets open. Jag är inte registrerad men jag tänker göra det ändå. Från sidan om.  Utifrån mina förutsättningar och jag tänker göra det som en present till mig själv.

Varsågod. Till mig, från mig, Alexandra. Det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar