onsdag 12 mars 2014

Fristad

När jag går in på Basic Gym så är allt annat borta. All stress, alla funderingar, all logistik, alla bekymmer och sorger. Tiden stannar och jag är här och nu. Det som brukar vara det svåraste av allt - att älska stunden. Men det gör jag när jag är där. På min Box.

Tunga lyft idag. Jag fick till mina front squats och jag tror aldrig jag har vågat gå så djupt som jag vågade i några av kvällens knäböj. Mina pressar däremot tog tvärstopp och i stället för att orka 3x5 orkade jag 4, 3, 2 lyft. Så - det blir till att stanna på 24 kilo och slita några veckor till. När jag fixar 3x5 kan jag lägga på ett kilo till. Och till sist - mina power cleans. Mitt favoritlyft som jag älskar och blir galen på. De var väl ok i kväll. I alla fall några av lyften. Och på något märkligt sätt verkar det som om tekniken blir bättre ju tröttare jag blir och ju tyngre det känns.

Men jag har tusen och tusen lyft kvar. Tusen lyft att fokusera på nära, nära, snabbt, snabbt, djupt, djupt. Nära, snabbt och djupt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar