torsdag 13 mars 2014

Hej där! Jag heter Alexandra och jag kan stå på händer!!

I morgon ska vi springa en mile tillsammans på Crossfit Kristianstad. När vi gjorde det sist hade jag sådan ångest innan att jag mådde illa på riktigt innan. Men jag åkte ändå till träningen och jag slet mig igenom 4 varv på löparbanan. Jag minns bara att jag trodde jag skulle stupa. Jag minns bara att det var som en enda lång tunnel att ta sig igenom. Och jag minns att coach Carlström var den som gjorde att jag klarade det och inte gav upp. Tillsammans med Christina som sprang och mötte mig när jag inte trodde att jag skulle orka en enda meter till. Och sprang med mig i mål.

Jag har ingen ångest för i morgon. Jag är säker på att det kommer att vara galet jobbigt och 1608 meter är så mycket längre än man kan ana -  men jag är säker på att det kommer att vara enklare än det var då. Jag är lättare, starkare och snabbare. Och jag är slutit fred med löpningen. Och jag har slutit fred med mig själv. Däremot är jag nyfiken. På hur det ska kännas att springa igen. Jag har inte sprungit en meter sedan i oktober när vi gick in för hösten på crossfit:en. Det är några månader sedan nu. Faktum är att jag smög ut i kvällen innan dagens träning och testsprang 400 meter. Bara för att se hur det kändes. Och det kändes bra. Det kommer att gå bra. Jag längtar till och med. Tro det eller ej.

Kvällens WOD var superkul. Jag älskar alla typ av stegar och 21, 15, 9 av Burpees, pull ups och situps var riktigt härlig. Vi inledde passet med 20 minuter rörlighetsträning och sen körde vi tills svetten sprutade.

Och sen. Avslutade jag kvällen med att gå upp i handstående. Va! Jag har inte kunnat gå upp på händerna sen jag var 14 år tror jag. Men nu kan jag det igen. Hurra! Fasiken Lisa. Det tog en massa tid och en häftigt massa träning men ikväll gick det! WOOHOOOOO!! Ytterligare ett mål som skulle uppnås under 2014 att lägga till handlingarna. Och det är ju bara mars ännu.

Underbara framtid!

Bästa gänget!




4 kommentarer:

  1. Underbart! Grattis till nya färdigheter! 2014 kommer att bli ett fantastiskt år och det har bara börjat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herre gud vad det är roligt det här! Att lära sig på nytt och väcka barnasinnet till liv. Kram!

      Radera
  2. Wohooo, grattis!
    Jag kämpar med mitt handstående, eller, det gör jag inte. Egentligen. Ett tag gick jag all in med att lära mej, men sen har det bara blivit sporadiskt. Fast nu får jag ju världens lust att slänga fötterna upp mot taket tack vare dej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plötsligt händer det. Motståndet var borta och jag bara går upp. Helt underbart!

      Radera