lördag 8 mars 2014

Kvinnodagen

Firade kvinnodagen med C4- kraftsportssällskap och tyngdlyftning. Jag älska att lyfta. Det är så otroligt svårt och så otroligt roligt. Dock - Ingen höjdarträning för mig i dag.

Ofokuserad och tankspridd. Tyckte stången var tung i mina händer och jag var slö på något vis. Kunde inte hålla takten, tappade bort mig i andning och i positioner. Men - Inte så konstigt kanske. Med tanke på att jag hanterat min dunderförkylning i en hel vecka och bara läst om träning - inte rört mig en meter, så ska jag vara lite snäll mot mig själv. Jag var i alla fall där. Och jag vände upp 20, 25 och 35 kilo ett antal lyft.

Men nu. Den här känslan. Nytränad, nyduschad, mätt i magen av ägg-kanel-latte och en liten kycklingsallad. Med hela helgen framför mig i frisk kropp med frisk familj. Med rena fönster och en knallblå himmel. Med 11 grader varmt och krokusar i gräsmattan.

Den känslan. Ni vet vad jag menar.


2 kommentarer: