söndag 30 mars 2014

På raka armar i den djupaste av squats

Eftersom jag ägnat några timmar åt att fundera på snatch och stöt i natt (hade svårt att sova..) så åkte jag till Basic Gym och tog vid där vi slutade igår. Tränade mitt ryck på lite lättare vikter och gick sen över till Stöt. Det var som vanligt en söndag en speciell stämning på gymet. Det är liksom ÄNNU mer avslappnat och ännu mer experimenterande. Underbart.

Både ryck och stöt handlar ju om att få upp stången på raka armar, men tekniken skiljer de båda lyften åt. Hur som helst är det en magiska känsla att ha massor av vikt på raka armar över sig. Jag älskar det.

Min rörlighetsträning har stannat av lite. Jag går igenom programmet i alla fall 3-4 gånger per vecka, men jag är inte lika ihärdig som jag var tidigare. Dessutom - Jag är inte på långa vägar där jag vill vara när det kommer till rörlighet och tänker därför ta nya tag. Utmanar härmed mig själv att hela april månad köra rörlighetspasset  från Styrkelabbet morgon eller kväll. Eller kanske morgon och kväll? Morgon och kväll får det bli. Jag fantiserar om hur jag mjuk och smidig fångar stången på raka armar i djupaste squat i en perfekt snatch.

Det får bli min målbild denna söndag.
Måndag i morgon. Ny vecka nya tag.





2 kommentarer:

  1. Hej, jag tycker att din blogg är väldigt inspirerande och jag har följt dig i perioder.

    Jag har kört med periodisk fasta, 16/8 i stort sett alla vardagar det här året och jag tycker att det fungerar bra :) Jag blir inte lika "panikhungrig" som innan utan det är nästan en annan sort hunger. Rätt så bra tror jag men sötsuget vill inte riktigt ge sig. Jag försöker att äta LCHF men ibland blir det lite mycket kolhydrater om jag ska iväg eller har planerat dåligt.

    I vilket fall så är jag taggad för att köra mer styrka på gymmet :)

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för inlägg! Jag kör ju också periodisk fasta alla dagar i veckan. Min erfarenhet är att sötsuget försvinner helt när man stryper kolisarna och kör mejerifritt. Våga lägga på mer fett och nolla kolhydraterna 30 dagar och se vad som händer. Jag lovar att du blir av med sötsuget!

    SvaraRadera