måndag 31 mars 2014

REP MAX

Vaknade som vanligt vid 05.00 i morse och i stället för reflektion och lång kaffestund så gick jag direkt ut på yogamattan och körde mitt rörlighetspass. Rullade en stund på foam-rollern och hann dessutom duscha och fika på kokoskaffe innan min jobbdag satte igång. Underbar start. Det har känts hela dagen att jag startade i balans med mig själv. Att jag väckte kroppen och inte bara huvudet. Och när jag körde samma program som uppvärmning i kväll på träningen så kunde jag inte låta blir att fundera över vilken skillnad det är på kroppen klockan 05 och kroppen klockan 19. Jag tänker ta ägandeskap över den kropp jag vaknar med. Jag vill glida ur sängen mjuk. Inte hasa mig upp stel. Min rörlighetsträning kommer att ge mig det.

3 Rep max på Basic Gym i kväll. Det betyder att vi skulle hitta den vikt som jag klarade att lyfta tre gånger men inte fyra. Jag tycker att 3 rep max är svårt att hitta. Det är en superfin linje. I kväll lyckades jag inte så bra med 3an. Men jag lyfte mer än jag gjort förut. Jag klarade 2 rep på 77 kilo i marklyft (2 kilo mer än mitt senaste 1 rep max) och jag klarade 1 rep på 40 kilo i power clean. 40 kilo! Bara 4 kilo ifrån mitt power clean-mål för 2014. Tänk att jag kommer att klara det!

Så. Vet ni vad?
Det börjar betala sig det här.
Wooooohoooooo!


05.00 Godmorgon kroppen!

2 kommentarer: