måndag 24 mars 2014

Shut up monkey mind. 14.4

Jag hittar inte inlägget  - men det finns en lång post här på bloggen som handlar om min panik när jag försökte hänga i en stång. Minns du Lisa? Det var ungefär ett år sedan. På friskis. Jag trodde liksom att det bara var att hänga och jag tog modigt sats med ambitionen att göra ett antal knees to elbow (som betyder att du hänger i en stång i taket, drar knäna mot armarna och låter knän möta armbåge) eller i alla fall dra knäna mot magen en sisådär 10-15 gånger. Jag upptäckte direkt (och då menar jag direkt) att jag inte ens orkade hänga i en stång. Inte ens tio sekunder. Inte ens tre sekunder. Jag var för svag och jag var för tung.

Sedan dess har jag aldrig riktigt vågat prova att hänga igen. Jag har ju testat och kört mina pull ups med avlastning (gummiband) men inte bara hänga. Jag har inte vågat. Det var ett sånt kapitalfail sist. Och hur många gånger orkar man tokmisslyckas? Apan har viskat. Jag har stoppat hela "hänga i monkey bar" i förnekelse-lådan.

Men så - ikväll. Open WOD 14.4. Jag tänkte skala 50 toes to bar till 50 situps.

För..jag tänkte att jag ju inte orkar hänga. Inte ens tio sekunder. Inte ens tre? Kanske tre? Tänkte att det nog skulle göra ont. I händerna. I armbågen. Tänkte att det inte ens var idé att testa. Men jag testade. Hängde i taket och drog knäna mot magen. Testade igen. Och igen. Bestämde mig för att det var det som var min WOD: Att ta mig förbi rodden och orka göra (i alla fall några) höga knän, hängande. Och det gjorde jag. Med besked till apan.

60 calorie row
50 high knees
40 wall balls
och till sist 26 cleans.

Trägen vinner. Över moneky minds och monkey bars.



OPEN WOD 14.4 check!

Jag kan hänga!

14.4

1 kommentar: