lördag 1 mars 2014

Ting, tugg och annat - jag inte kan (vill) vara utan


Det finns saker och ting som jag inte vill vara utan. Saker som förgyller mitt liv. Trots att de bara är ting.

Som min Ayurvediska kroppsolja. Den är helt fantastiskt och anpassad efter min typ av person och konstellation. Jag använder två olika, en Vataolja och en Kapaolja. Jag väljer olja beroende lite på hur jag mår och på årstid. Jag värmer lite varje morgon och bjuder mig själv på en varm oljemassage. Det är balsam för själen. Den slår alla dyra oljor i världen. Om det finns någon hudprodukt som jag verkligen, verkligen önskar att fler testade så är det den här oljan. 

Som kokossmör. Det är gott i proteindrinken, i gröten till äggen. Eller bara rakt upp och ner som det är. Kokos är föresten rent generellt något jag inte kan tänka mig att leva utan. Kokossmör gör du genom att hälla 250 gram ekologisk riven kokos i en matberedare med kniv och köra i 10 minuter tills kokosen blir flytande. Förvara i en glasburk. 

Som mina SKINS. Fy fabian vilken fröjd de är att träna i. Likaså SKINS-linnet. Tänk er ett par brallor och ett linne som sitter där de ska sitta genom hopp, lyft, spring och kast. Grymt helt enkelt.

Som mina crossfit Nano 3. Jag har aldrig haft ett par skönare skor. De gör mig stadig och ger mig känslan av  att vara nära. Med fötterna på jorden.

Som mina AdiPower Lyftarskor. Jag älskar dem. ÄLSKAR. 

Som mina Questbars. För att de ger mig utrymmet att äta något godis-gott utan att avvika från min plan. 

Som mina Lululemonkläder. Byxor, tröjor och hårband. De är så fina. Mjuka, följsamma, snygga och fantastiskt, fantastiskt sköna. Jag vill aldrig, aldrig mer, ha några andra kläder på mig, någonsin. Amen.

Tyngdlyftning idag. Vi tränade snatch. Ja. Vad ska man säga? Det är galet roligt. Jag lägger till barbell till ting jag inte vill leva utan.



Favorit.




Kokossmör. Gott till allt.

Questbars. Godis för alla oss som vill äta glutenfritt,
sockerfritt och hålla kolisarna nere.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar