lördag 29 mars 2014

Träningstävling

Upplägg som tyngdlyftartävling på träningen idag. 4 förväntansfulla var vi som lastade stängerna och värmde upp med ryck och stöt. Vem i hela världen kunde tro att det skulle vara så otroligt roligt att lyfta tungt? Det finns ingen hejd på kärleken jag känner till min box och mitt tyngdlyftarsällskap.

Jag hade inget att utgå ifrån vare sig med ryck eller stöt. Jag vet att jag ryckt 23 kilo x 3 men jag vet också att jag ryckte 20 kilo ett antal gånger i Open WOD 14.1. Jag började på 23 kilo och det kändes rätt lätt på uppvärmingen, men jag tokmissade mitt första lyft, ramlade och fick släppa. Lyft två och tre blev dock godkända och jag stannade till slut på 28 kilo. Jag fegade lite ska erkännas. Jag älskar rycket men det är läskigt. Tror jag behöver be coach Carlström om en plan för att orka snatcha tyngre.

När det kom till stöt så slutade jag på två godkända lyft och 35 kilo. Samma där. Mer träning krävs. Våga fånga djupt och våga ge allt i stöten. Våga låsa ut.

Solen strålar, grannen klipper gräset. Jag har en kopp kaffe med kokosolja och en hel lördagskväll framför mig. Familjen är frisk och mandelträdet blommar. Dessutom - en stolt fjärdeplats att glänsa med.

De fyra. 





2 kommentarer:

  1. Nu inspirerar du sådär galet mycket igen ;)
    Grattis förresten!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bästa Nina! Och detsamma får jag säga :)

      Radera