onsdag 9 april 2014

CrossFit Regionals

Glad! Köpt och fått hem mina biljetter till Crossfit Regionals i Köpenhamn i maj. Det ska bli helt fantastiskt roligt att åka och se de atleter som jag beundrar och studerar. Och det ska bli fantastiskt roligt att hänga en helg helg med mina vänner från Boxen.

Kvällens WOD på CrossFit Kristianstad var tuff. Speciellt som vi tidigare i veckan kört hårt och jag har svår, svår, galen, hysterisk träningsvärk. I absolut hela kroppen. Från hakan och neråt. Ont. Men skönt ont förstås. Men det gick. Som det alltid gör när man ger sig 17 på något. Jag till och med höjde min box i boxhoppen med en grön viktskiva. Jag vet inte hur många cm jag hoppade,  men jag vet att det är betydligt mer än miniboxen jag hoppade på för 9 månader sedan. Jag älskar att det så tydligt går att se och känna sina framsteg. Det är mäktigt. Jag älskar crossfit. Älskar.

WOD 9/4 CrossFit Kristianstad:
4 rundor på tid:
10 Burpees
15 pull-ups
10 box jumps
15 kettlebell svingar

Svettigt värre. Jag lovar. Men finns det något bättre än att känna svetten rinna från tinning nedför halsen? Eller från nacken hela vägen ner längs ryggraden? Tror inte det. Det är gudomligt skönt.

Superhungrig nu. Fram med kokosgröten och ner i soffan med sömning liten unge. I morgon väntar tunga lyft.



Längtar!

Kokosgröt, varma blåbär och kokosgrädde. Amen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar