måndag 21 april 2014

Fri

Något annorlunda stämning på Basic gym i dag. Inte bara jag och min roddmaskin, utan också ett A-lag i handboll att samsas med. På ett vis kan jag inte sluta känna mig häpen över att det är lika självklart för mig som det är för dem att vi tränar tillsammans. Visst är det häftigt. Men med en sammanhållande länk i Coach Carlström verkar allt möjligt. För han gör ingen skillnad på mig och på handbollsspelaren. Alltså gör vi ingen skillnad på varandra. Goda saker smittar av sig.

Härom dagen sa en av mina vänner på Boxen, som jag vet gått genom helvetet och tillbaka. En person som lärt sig allt, ALLT, på nytt, något som sitter kvar hos mig. Han sa:  -Det finns ingen plats där jag känner mig så fri som här. Det måste ändå vara det finaste betyg en person kan ge. Tänk. Så många vi är som blir fria av Basic gym och CrossFit Kristianstad.

Redan tisdag i morgon. Ny vecka nya tag!



Annat liv på Basic i dag. 

Me, myself and IFK :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar