torsdag 17 april 2014

JACKIE

I dag känns kroppen. För vi var på date med JACKIE i går och hon var en jobbig en.

WOD 16/4 CrossFit K-stad: JACKIE:

  • 1000 meter row
  • 50 thrusters (10-kilosstång för mig)
  • 30 pull-ups (assisterade med gummiband för mig)


Jag tokspöade tjockis-Alexandra, som gjorde denna WOD (i minivarianten puppy) i slutet av förra sommaren, vecka 42. Jag gick från 20 till 50 thrusters och jag gick från 20 ringrodd till 30 pull-ups.

Vissa dagar är jag extra glad att vi mäter prestation i CrossFit. För det gör allt så tydligt. Och det blir enkelt att sluta sura för att jag inte går ner i vikt i den takt jag önskar - och i stället fokusera på att jag blir snabbare, starkare och kvickare. Det viktiga blir tydligt.

Innan vår date med JACKIE igår lyfte vi RM-lyft Front squats. Jag fick ringa i PR-klockan. För jag jag hade ökat mitt RM från 39 till 47 kilo. Helt galet.

Och det här blev värsta skrytinlägget. Men det är jag väl värd.
Hejja mig! :)


Mjo. Det var jobbigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar