måndag 7 april 2014

Love Angie

I bland är det helt omöjligt att få fart på sig själv och känna flytet i en workout. Speciellt om man som jag har några kilo för mycket -  känns det ibland tungt och otympligt.

Men i kväll. Jag hade flyt. En inre takt. Jag kände mig stark och lätt. Smidig, mjuk och stark igen. Dessutom bestämde jag mig för att köra ända in i kaklet. Att trotsa allt sunt förnuft och bara tokkämpa. Inte stanna, inte vila. Fasiken vad jag var rädd när klockan startade. Apan skrek och jag valde att inte lyssna.

Jag tror jag ville testa mig själv och utmana en redan galen utmaning. 100 pull-ups, 100 armhävningar, 100 situps och 100 knäböj. På tid. Jag bestämde mig för att göra alla reps och ge det den tid som behövdes. Och kanske kände jag redan innan att det var en bra kväll. Att rörlighetsträning, tyngdlyftning, styrketräning och supermat gett resultat som jag inte kunnat ta på, men som kändes i kropp och själ i kväll. Äntligen.
5 pull-ups
5 push-ups
5 sit-ups
5 squats
gånger 20.

26 minuters crazy race. Och som någon sa: I finished last but not alone. 
Och nu. Euforia.



Angie

Darlings






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar