söndag 20 april 2014

Recovery

Vaknade tidigt och tog kaffekoppen med mig ut trädgården på floravägen. Vårt körsbärsträd slår ut och det är magiskt vackert. Inledde sedan min första dag på Zone-diet med att äta frukost bestående av ägg, havregryn och blåbär. Kändes ovant att äta direkt, jag brukar ju inte äta innan lunch. Hur som helst - känner att det gjorde mig gott.

Dagens recovery-pass på Basic gym var som en lång meditation. 1 minut rodd, 1 minut hopprep, 10 kettlebell-svingar - gånger 20. Det var tomt på gymet, bara jag och mellan mina andetag och roddmaskinens karaktäristiska väsande så slutade jag att tänka och bara gjorde. Underbart. Nästan en timma, 200 svingar, 4,5 kilometers rodd och en massa hopp senare gav jag mig ut i solen.

Nu kokas bär, rostas granola och dricks kaffe.
Jag är så tacksam och lycklig att jag nästan svämmar över.



Ensam på Basic i dag. Hopprep, rodd och svingar gjorde susen. 

In The Zone-lunch. Kalkon, gurka, tomat, broccoli och majo.
Perfekt kombo av fett, protein och kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar